WSTĘP:

Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.alorybnik.polsl.pl

Data publikacji strony internetowej: 2018-09-01

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-28

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi


INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz dostęp do ułatwień oferowanych przez przeglądarkę np. powiększanie, pomniejszanie czcionki, odczytywanie na głos (Microsoft Edge).

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia 27-03-2020 r.

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez  pracownika  Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Śląskiej w Rybniku.

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Kontakt w sprawie dostępności: sekretariat szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 32 429 57 39
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

  1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od kampusu przy ulicy Rudzkiej. Wejście jest dostępne dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  2. W bezpośrednim otoczeniu szkoły znajdują się miejsca parkingowych.
  3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  4. Budynek jest jednokondygnacyjny
  5. Budynek jest częściowo dostosowany dla osób niepełnosprawnych (toaleta).
  6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

   

Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej

Informacje ogólne  
adres

Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej

ul. Tadeusza Kościuszki 54

44-200 Rybnik

NIP 6423212043
REGON 368494014
numer w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych 264878
telefon  32 429 57 39
e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona WWW http://www.alorybnik.polsl.pl
organ prowadzący

Politechnika Śląska

ul. Akademicka 2A

44-100 Gliwice

dyrektor

mgr Krzysztof Lazaj

statut

LINK

struktura organizacyjna LINK
załatwianie spraw

Sekretariat szkoły przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów w formie papierowej, elektronicznej (mailowej).

Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

godziny pracy sekretariatu

dni robocze 8:00 do 15:00

Dyrektor

Dyrektor przyjmuje strony w dni robocze, po wcześniejszym umówieniu spotkania telefonicznie lub mailowo.

procedury COVID

LINK

praca

brak aktualnych ofert pracy

udostępnianie informacji publicznej na wniosek

wniosek o udostępnienie informacji publicznej należy przesłać listownie na adres szkoły.

Ochrona danych osobowych

Inspektor Ochrony Danych

Anna Pielok

tel. 662 268 440

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 ostatnia aktualizacja: 8.12.2020

KLAUZULA INFORMACYJNA

Administrator

  1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Akademickie Liceum Ogólnokształcące z siedzibą w Rybniku, reprezentowane przez dyrektora Liceum.  

Inspektor ochrony danych Administratora

  1. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dzwoniąc pod numer: 662-268-440

Cel i podstawa przetwarzania

  1. Celem przetwarzania danych osobowych jest wypełnianie zadań wynikających z obowiązku kształcenia i wychowania młodzieży.
  2. Podstawą przetwarzania danych osobowych są:

Art. 6 ust. 1 lit. a) i lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. g) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przypływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

  1. Przepisy prawa:
    1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
    2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,
  2. Zgoda osoby, której dane dotyczą (w zakresie wizerunku)

 

Odbiorcy danych

  1. Odbiorcami danych mogą być firmy świadczące usługi na rzez Jednostki:
    1. firma świadcząca usługi w zakresie administrowania systemem informatycznym;
    2. dostawca oprogramowania (model chmurowy) służącego do realizacji zadań Jednostki;
    3. podmiot wykonujący zadania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
    4. inne podmioty, które realizują zadania publiczne.

 

Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe przetwarzane celem realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, będą przechowywane przez okres zgodny z jednolitym rzeczowym wykazem akt, opracowanym na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

- Dane osobowe zawarte w dziennikach lekcyjnych – 5 lat od zakończenia roku szkolnego, w którym dziennik był prowadzony.

- Dane osobowe zawarte w arkuszach ocen – 50 lat od zakończenia nauki w szkole.

  1. Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu wycofania zgody lub przez okres 10 lat.


Prawa osób, których dane dotyczą.

  1. Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:
  1. dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
  2. poprawiania i uzupełniania swoich danych osobowych;
  3. usunięcia danych, jeśli zachodzą przesłanki wyszczególnione w art. 17 rozporządzenia 2016/679; cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  4. ograniczenia przetwarzania;
  5. przenoszenia danych
  6. wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje dodatkowe

  1. Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 3 ppkt 1) jest obowiązkiem ustawowym.
  2. Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 3 ppkt 2) jest dobrowolne. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wykonywania czynności, objętej zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Media społecznościowe

1) Jednocześnie informujemy, że ważne wydarzenia i konkursy, w celu promocji Szkoły oraz wychowanków mogą być zamieszczanie w mediach społecznościowych.

www.facebook.com

www.youtube.com

Aby skorzystać ze swoich praw należy zwrócić się administratorów ww. serwisów:

  1.  Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation/
  2. YouTube: https://support.google.com/youtube/topic/2803240?hl=pl&ref_topic=6151248/

 

2) W zakresie przetwarzania danych do celów statystycznych oraz reklamowych w ramach serwisów dostarczanych przez Facebook Ireland Ltd. (tj. Facebook ) my oraz Facebook Ireland Ltd. jesteśmy wspólnymi administratorami danych zgodnie z art. 26 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Współadministrowanie obejmuje zbiorczą analizę danych w celu wyświetlania statystyk aktywności użytkowników naszych stron w serwisie. Szczegółowe informacje dotyczące wzajemnych uzgodnień odnośnie współadministrowania danymi są dostępne na stronie https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.

 

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego

Szanowny Użytkowniku!

  1. Kiedy wchodzisz na strony naszych witryn, na dysku Twojego komputera mogą być zapisywane tzw. ciasteczka (ang. cookies), czyli niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez nasz serwer albo serwisy, do których odwołujemy się w naszych witrynach, np. pokazując multimedia.
  2. Ciasteczka i podobne technologie używane są w witrynach internetowych przede wszystkim ze względu na wygodę użytkowników, m.in po to, by jak najlepiej dostosować treści i funkcje witryny do ich potrzeb i oczekiwań, a także w celach statystycznych.
  3. Pliki ciasteczek wysyłamy wyjątkowo. Służą one tworzeniu statystyk, które pomagają dostosować zawartość stron do oczekiwań użytkowników, zapamiętaniu preferowanego wyglądu stron, np. ustawionego rozmiaru czcionki, odnotowaniu faktu głosowania w prowadzonych ankietach albo wykonaniu przez użytkownika kilkuetapowych czynności .
  4. Oprócz ciasteczek wysyłanych z naszego serwera za pośrednictwem naszych witryn, pliki cookies mogą być wysyłane także z serwerów stron, do których się odwołujemy, np. YouTube czy serwisów społecznościowych.
  5. Zapisywanych na Twoim komputerze informacji wysyłanych z naszego serwera nigdzie nie gromadzimy i w żaden sposób nie przetwarzamy.
  6. Każdy użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w używanej przez siebie przeglądarce, w tym zupełnie wyłączyć możliwość ich zapisywania. Jeśli nie wyłączysz możliwości zapisywania ciasteczek pochodzących z naszych witryn, oznacza to Twoją zgodę na ich zapisywanie i przechowywanie w komputerze.
  7. Jeżeli zdecydujesz się na odrzucenie wszystkich ciasteczek, nie będzie możliwe korzystanie z niektórych treści treści i usług udostępnianych w naszych witrynach, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie ciasteczek nie powoduje natomiast braku możliwości przeglądania stron w naszych witrynach.

W serwisach internetowych Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego politechniki Śląskiej są stosowane dwa rodzaje ciasteczek/cookies – stałe i sesyjne.

  • Cookies o charakterze stałym są danymi służącymi do przechowywania informacji pomiędzy poszczególnymi odwiedzinami serwisu internetowego przez użytkownika. Mogą być wykorzystywane zarówno do zapamiętywania preferencji użytkownika jak również do analizy jego zachowań. Ten rodzaj cookies przechowywany jest w urządzeniu użytkownika (zwykle specyficzny plik w folderze technicznym przeglądarki) i pozostaje w nim przez czas określony przez serwer w momencie utworzenia albo do chwili samodzielnego usunięcia przez użytkownika.
  • Cookies o charakterze sesyjnym są danymi niezbędnymi do utrzymania sesji w ramach bieżących działań użytkownika serwisu WWW. Ten rodzaj danych przechowywany jest wyłącznie w pamięci operacyjnej urządzenia końcowego użytkownika i pozostaje w niej do momentu zakończenia sesji – zamknięcia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.

Jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby zarządzać plikami cookies bądź całkowicie je zablokować?

Przykładowa informacja dla wybranych przeglądarek: